Sunday, August 30, 2009

masjid wilayah

Semalam berbuka di rumah nenek. Meriahnya terasa kerana semua pakcik makcik saya yang 12 org tu balik dgn keluarga masing masing. Sorang sorang bawa makanan penuh satu meja dah kalah buffet hotel. Nenek gembira. Terpancar dari air muka dia. menunya macam macam. Dari satay hingga ke mee jawa. Kuih kuih 4 5 jenis. Tak tersebut saya. Berbuka jadi riuh kerana terlalu ramai. Dengan budak keciknya yg turut sama nak berbuka walau tak puasa. Saya senyum saja. saya berbuka ala kadar. Makan kuih 2 3 keping minum air, solat maghrib dan duduk berbual bual dgn nenek dan makcik makcik saya. Tepat jam 8 malam saya bergegas minta izin untuk berundur kerana niat mahu isyak dan tarawih di masjid wilayah. Alhamdulillah akhirnya niat saya tercapai mahu bertarawih di masjid wilayah. Imam yang membaca ayat suci Al-Quran membuatkan saya rasa bagaikan bersolat di tanah suci mekah. Merdu. Hari ni niat saya mahu bertarawih di masjid negara pula. Insyaallah...

No comments: