Monday, October 5, 2009

kehidupan 1

kadang kadang dalam hidup kita hanya merancang namun segalanya ALLAH yg tentukan...
namun daya usaha perlu ada. jika kita berusaha pasti segalanya seperti yang kita rancangkan. cuma sama ada ianya berkekalan atau sebaliknya.sama ada ianya di restui atau tidak. berbahagia ke hujung nyawa atau terputus di tengah jalan.

saya terlihat semua gambar sewaktu sedang mengikuti kursus bina negara anjuran Biro Tata Negara. segalanya berputar satu persatu tanpa sedikir pun celanya...
dari gembira hingga ke duka. dr duka hingga tersenyum kembali....
hati saya sebak kala melihat video yang di rakamkan sepanjang 5 hari di sana.
tiba tiba tanpa sedar ada sesuatu yang terdetik di hati kecil saya dan ianya benar benar buat hati saya sebak, air mata saya bergenang....

rindu pada segalanya kadang kadang buat kita lupa segala kepahitan yang telah berlaku. namun selagi ALLAH mengatakan ianya bukan sekarang, maka saya akan tetap bersabar sehingga segala gurau senda dan gelak tawa itu kembali bergema dalam satu kumpulan... insyaallah.

No comments: