Thursday, May 24, 2012

baju pasar malam

salam semua, lama tak masuk cerita baru kat sini kan? agak bz siapkan proposal saya ttg menopaus. sgt tensen ok :(ok tahu tak kenapa saya tiba2 nak cerita pasal baju pasar malam, saya adalah perempuan yg suka sgt bergaya dan baju saya jer ada 4 almari tak termasuk yg dah dikotak2 simpan dalam stor :p tapi walau pun saya gila beli baju tapi saya tak kisah beli kat mana2 pun, saya pernah beli baju harga rm 5 dan sampai skrg pun saya pakai baju tu, baju tu saya beli masa ada jualan amal kat sekolah anak saya, saya beli jer tanpa ada rasa malu2 atau segan. bg saya asalkan baju tu cantik itu sudah memadai.

semalam saya ke kelas macam biasa, pakai baju yg saya beli kat pasar malam, balik kelas saya jalan2 jumpa kawan. tiba2 dia puji kata baju saya cantik dan bila saya ckp baju tu saye beli kat pasar malam dia tak percaya pulak! katanya mana mungkin saya akan pakai baju pasar malam. hahaha...



-NIE LAH BAJU PASAR MALAM YG SAYA BELI, ADA 4 HELAI DAH SBB WARNA DIA SEMUA CUN2-



apa salahnya baju pasar malam? hina ker? keji ker? kenapa bila sebut pasar malam atau beli barang pasar malam jer orang akan rasa low class? akan jd tak percaya? pelikkan sikap manusia nie? hidup usah berlagak sangat sebab hari ni mungkin kita ada diatas, esok lusa bila kita jatuh, silap2 kita juga berniaga di pasar malam atau lebih malang lagi jadi peminta sedekah di setiap pasar malam :)

jadi jangan lah hidup berpura pura seolah2 diri tu high class atau kaya sgt sbb kaya didunia tak akan mampu melawan kekayaan di alam "sana"...

salam sayang
NFA

No comments: