Tuesday, February 17, 2009

kesibukan

sem baru, baru bermula... saya akui saya teramat sibuk.
dengan kuliah yang hampir padat, tugasan dan kuiz, sampai demam dan sakit kepala saya untuk menghadapinya. saya akui dan sedar saya adalah orang yang tidak boleh terlampau banyak sangat perkara mahu di selesaikan dalam satu masa yang sama. kadang kadang saya cuba untuk melakukan, sudahnya saya sendiri yang keletihan teramat sangat. bila letih, stress saya pun tinggi dan akhirnya ulcer mulut muncul lagi. ( sakit tau! )

tetapi bukan maksud saya mahu merungut, kerana ini lah lumrah dan kehidupan selagi saya bergelar pelajar. sejujurnya, saya gembira dengan apa yang saya jalani dan lakukan. kerana semua yg saya lalui makin mendewasakan dan mematangkan saya. ( walau ada yang mengatakan saya orang yang manja )

selama sem ini berlangsung, aktiviti saya cukup padat, sebagai ketua untuk PROJEK WARGA anjuran USM di mana showcase nya adalah pada 14 dan 15 mac 2009 membuatkan waktu hujung minggu saya juga padat. mencari bahan, mengkaji dasar sedia ada, mengubal dasar dasar alternatif dan rehearsel presentation benar benar mengajar saya untuk jadi kuat dan tabah untuk menjalani segalanya tanpa menjejaskan prestasi akademik saya.

belum lagi bila ke kampus berjumpa dengan pelajar pelajar dari fakulti IT yang bertanya bila kelab nak bermesyuarat dan apa aktiviti untuk sem ini lagi. makin ligat kepala saya berfikir bila kah masa yg sesuai untuk bermesyuarat. ( saya adalah presiden untuk kelab IT )

apa jua yang saya hadapi, saya harap saya mampu laksanakan dengan jayanya. kerana kesibukan ini lah blog saya ini agak lama tidak terisi. ( tapi bila tengaok blog PROF KAMIL, jeles juga, macam mana lah prof boleh menulis hari hari? ada jer entry, jelez saya sebab masih tak pandai nak uruskan masa. hehe )

No comments: