Saturday, April 11, 2009

Nasi Ayam Madu Farina


bangun dari tidur pagi tadi saya terasa mahu makan nasi ayam, tapi nasi ayam yang saya masak sendiri. ( angin rajin saya datang. hehe ) saya suka memasak. tetapi saya jarang memasak. ( dengan kata lain saya ni pemalas!) namun di sebabkan hari ini saya
rajin, maka saya ke kedai membeli bahan bahan untuk buat nasi ayam. habis juga dalam RM 50. kalau pergi makan di kedai dah tentu boleh makan di chicken rice shop dengan kos yang sebegitu. tapi sekali sekali best juga memasak sendiri. apa lagi bila memasak dengan rasa kasih buat orang orang yang di sayangi.

lebih kurang jam 11 pagi saya mula memasak dan kerana sudah lama tak buat nasi ayam, saya google juga di internet bahan bahan nak buat nasi ayam. takut takut ada bahan yang saya terlupa. lepas yakin segala bahan bahan dah cukup saya mula memasak. (tak ikut resepi yer, sebab saya kalau masak ikut satu persatu dalam resepi, sah sah tak jadi! hihi) lebih kurang sejam saya di dapur, terhasil lah nasi ayam madu farina. hehe. anak kesayangan saya yang mula mula kata tak mahu makan dulu, tapi bila di hidangkan atas meja makan, dia makan habis sepinggan sampai bertambah.

seronok juga saya bila sekali sekali masak sendiri dan masakan tersebut sedap! boleh buka kedai jual nasi ayam.

No comments: