Tuesday, June 30, 2009

minit minit terakhir usia 27

sepanjang melalui usia 27 tahun.
saya makin dewasa, kuat dan tabah.
warna warni kehidupan masih berwarna warni
seperti insan yang lain.

yang jelas, pujian tak buat saya leka
hinaan, kejian dan kutukan tak melemahkan saya.
begitu juga kala berdepan dengan tuduhan tuduhan
tak berasas tanpa bukti.

seronok juga melalui usia 27 tahun selama setahun ini.
kehilangan teman, berjumpa pula teman baru walau teman
baru tak sama seperti yang lama. namun masing masing
ada kelebihan diri masing masing.

usia 27 tahun banyak saya lakukan demi kebaikan diri.
mula belajar bagaimana mahu mempertingkatkan diri dan
di hormati sebagai seorang manusia.
di usia 27 tahun juga mata saya terbuka kekhilafan diri yang lalu.
usia 27 tahun juga saya mula melatih diri menjadi labih baik
dari sebelum.

lagi beberapa jam usia 27 tahun akan saya tinggalkan.
seronok juga menghitung hari. saya tak sabar mahu menjadi wanita yang berusia 28 tahun. sebetulnya saya tak sabar mahu berusia 30 tahun.
kerana saya mempunyai azam yang mana targetnya adalah di waktu usia saya 30 tahun.

terima kasih tuhan kerana mengizinkan saya bernafas selama 27 tahun ini.
saya mula mengacapi bahagia dan gembira dengan apa yang saya miliki.
syukur alhamdulillah...

No comments: