Sunday, June 7, 2009

Kasut

saya adalah perempuan yang sangat minat pada kasut.
seingat saya dari tahun 2000 saya mula mengumpul kasut
tanpa sengaja. asal keluar berjalan ke mana mana tempat membeli belah
pasti kasut yang saya beli. walau pun kadang kala kasut tersebut amat jarang
saya guna kan.

saya ada dua istilah kasut yang saya gunakan,
satu kasut "lenjan", satu lagi kasut "bergaya"
kasut lenjan adalah kasut yang biasa saya pakai, nak ke kolej, jalan jalan rumah sedara mara, jumpa kawan dan biasanya kasut itu warna hitam, tak ada tali tali yang perlu di ikat dan tinggi dalam 2 atau 3 inci. itulah kasut lenjan saya.

kasut "bergaya" pula biasanya ada macam macam warna, ada batu batu, tali tali, kilat kilat, riben riben dan biasanya tinggi dari 4 inci hingga ke 7 inci. biasanya kasut kasut itu saya gunakan waktu saya ada fotoshot, ada majlis majlis tertentu atau saya gunakan untuk di gayakan bersama warna warna baju yang saya miliki.

saya kira kira saya ada hampir 100 koleksi kasut. saya sendiri tak sedar yang saya sudah mengumpul sebegitu banyak kasut.inilah di katakan perempuan. namun kelmarin saya di arahkan untuk memakai kasut yang bertutup penuh untk minggu suai kenal pelajar baru yang akan bermula esok, 8 jun 09. kerana arahan itu maka tersedarlah saya bahawa sebanyak banyak kasut yang saya miliki, tapi saya tak ada kasut yang bertutup penuh. jadi semalam saya berjalan jalan lah ke SOGO mencari kasut dan akhirnya terbanglah duit saya sekitar RM 100 membeli kasut bertutup seperti yang di arahkan.

nampaknya lepas ini saya perlu lah tambah lagi dua atau tiga pasang koleksi kasut bertutup. mana tahu lepas ini saya memerlukannya. tak akan lah asyik nak pakai kasut yang sama kan? (hehe... mungkin akan ada yang membebel jika terbaca entry ini, maaf ya pak?)

inilah kasut yang saya beli semalam

No comments: