Friday, March 19, 2010

Allah itu maha berkuasa

3 4 hari yang lalu, seorang teman baik saya dari zaman saya diploma tiba tiba menegur saya di YM. setelah sekian lama kami seolah olah bermusuh gara gara satu peristiwa tiba tiba dia menegur saya. walau hanya di YM saya sudah cukup gembira. saya sering berdoa supaya satu masa nanti Allah akan buktikan segalanya pada dia dan pada keluarganya yang selama ini menganggap saya lah dalang segala kecelaruan.

walau intipatinya hanyalah tentang pelajaran, kolej dan pensyarah tapi saya ikhlas dalam segala apa yang saya ceritakan dan nasihatkan padanya. hati saya sedih kerana kalau tidak kerana peristiwa itu, kami mungkin sudah sama sama tamat pengajian di peringkat ijazah ini. tapi harapan saya mahu sama sama menjadi graduan dengannya tidak tercapai kerana peristiwa itu. dia lebih percayakan kata kata orang dari saya yang lebih lama dia kenal. sayasudah anggap dia bagaikan adik namun mulut orang telah menghancurkan segalanya.

Tapi demi ALLAH, saya tahu segalanya dan saya juga tahu siapa dalang yang telah menghubungi keluarganya sehingga segalanya jadi begini, sehingga saya dan dia terputus keakraban dalam persahabatan. walau hati saya sakit kerana orang yang menjadi dalang sebenar masih baik, masih boleh keluar makan bersama, masih boleh berbuka puasa bersama dan dia masih gembira mengambil gambar bersama sama sedangkan dengan saya dia anggap musuh yang telah menghancurkan segalanya.

namun saya tetap akan simpan segala cerita yang saya tahu kerana setiap apa tuduhan yang dia, mak dan keluarga dia lemparkan pada saya tak akan saya lupakan. biar lah dia terus beranggapan bahawa saya adalah manusia jahat itu dan saya di sini hanya akan berdoa semoga satu hari nanti kebenaran akan terbukti. bukan kah ALLAH itu maha berkuasa dan maha mengetahui segala galanya? saya yakin ALLAH akan buktikan padanya satu waktu nanti...

No comments: