Wednesday, March 10, 2010

Baran

saya tak tahu kenapa hati saya sekarang lambat nak reda jika ianya di sakiti atau marah. 4 tahun yang lalu saya sudah berjaya mengawal emosi marah saya. saya boleh kawal tetapi hari ini tidak. walau perkara itu hanya perkara kecil tetapi saya masih sakit hati dan panas walau sudah beberapa jam berlalu, walau saya sudah tidur supaya hilang rasa amarah itu. orang kata ambil wudhuk dan solat, tetapi dengan solat solat juga saya tidak boleh lakukan dengan tenang. pengaruh syaitan yang menghasut lagi kuat barangkali.

saya risau penyakit baran saya kembali, dengan usia yang makin meningkat saya risau jika penyakit baran itu berterusan akan membawa kepada penyakit lain pula satu masa nanti.

kenapa ya tiba tiba saya rasa nak marah sangat? mahu di tulis di sini ianya akan mengaibkan org atau diri sendiri, tetapi perkara itu tidaklah sebesar mana cuma angin amarah saya sangat kuat. apakah angin amarah ini bersangkutan dengan tekanan pada perkara perkara lain juga? mungkin juga kerana saya serabut memikirkan dua tiga perkara yang membuatkan emosi perasaan saya tidak menentu? entah lah... Ya Allah Ya Tuhan ku, aku bermohon kau redhakan lah hati aku dan kembalikan lah keharmonian hidup aku. Amin....

No comments: