Wednesday, March 24, 2010

Percakapan

saya sempat singgah tepi pasar malam untuk beli bakso,
sambil menunggu baksa di bungkus, saya ke gerai sebelah yang menjual gorengan gorengan seperti nugget, kentang, ayam dan berbagai lagi lah.

ada sepasang suami isteri di sebelah saya, isterinya sedang mendukung anak kecil sambil suami memimpin tangan anak lelaki, telinga saya terdengar perbualan antara mereka.

isteri mengatakan jangan belikan nugget sebab anak lelaki itu baru sudah makan nugget yang di goreng di rumah, suamai membalas pula, abis tu KAU nak bg dia makan apa? AKU belikan kentang lah. isteri pun kata ok. kemudian isteri tanya abang nak makan apa? suami menjawab AKU tak tahu lagi nak makan apa, KAU beli lah dulu apa KAU nak makan. kemudian isteri berkata SAYA jalan dulu lah tengok ada laksa tak. haaaa KAU beli lah dulu, AKU nanti AKU tengok.

saya abis membeli, ambil bakso dan terus masuk kereta. sampai sekarang saya masih berfikir, kasarnya bahasa suami itu. di mana kemesraan mereka? contoh yang tak bagus untuk anak anak juga...

1 comment:

Anonymous said...

testing...nak tanya ni...farina tinggal dimana