Monday, April 2, 2012

Bila CINA bercakap pasal tudung Fareeda...

hari ini saya tak ada kuliah dan saya mmg dah plan nak ke KL untuk uruskan segala2 yang memerlukan saya ke KL walau hari Isnin adalah hari yang kalau blh orang tak mahu masuk KL sebab jalan mesti Jem! tp sebab saya dah janji dgn beberapa orang, makanya saya gagahkan diri drive ke KL. setel segalanya saya singgah di The Mall sbb itu adalah urusan terakhir saya.

sambil tunggu orang yang dinanti, saya sempatlah cuci rambut, mani + pedi dan shopping skit2 kat Watson dan cuci2 mata kat kedai Vior. masa sampai kedai Vior tu saya saja telek2 baju kat situ, sales girl cina dalam umur 35 tegur saya tudung saya beli kat mana? saya terkejut sebab dia cina. dan saya pun ckp lah saya beli kat Fareeda dan tunjuk kat dia kedai Fareeda yg mmg ada kat tingkat satu the mall tu. dia terus tgk tudung saya dan pegang2 tudung yg saya pakai.

" ini tudung manyak cantik lah, saya kadang2 tgk orang pakai manyak cantik, lu pakai pun cantik wooo"

saya cuma senyum sebab saya pelik bila cina yg bersungguh2 puji tudung cantik,dia tanya berapa harga dan saya ckp lah kalau tak sales dalam RM250 mcm tu, tp saya beli yg ada sales lah, tp cina tu semangat nak tahu lepas sale berapa? saya ckp dlm rm 160 atau 100 mcm tu.. dia terangguk2. lepas tu dia tanya mcm2 lagi. saya jawab lah sambil2 lewa jer sbb saya tak ada mood nak borak2 dgn org sgt masa tu... lepas tu dia ckp lagi...

" ini tudung tatak panas punya kan? dia punya kain manyak bagut punya"

saya angguk2 dan saya pun suruh lah dia pergi kedai fareeda bila senang, saya cakap dia boleh tgk2 ada mcm2 tudung yg cantik2 dan kaler dia mmg lawa. anda tahu dia ckp apa???

" saya boleh masuk ka dalam itu kedai? saya cina o0o0o000... masuk tudung Islam punya kedai tatak kena marah ka?"

saya terus gelak sambil ckp " u tahu tak kalau u masuk kedai tudung dan u tgk2 dan u cuba2 pakai tak akan ada org islam yg akan marah u, silap2 kita tlg u pakaikan dan kalau u punya nasib byk ong itu org kasi bayar u punya tudung!"

dia melompong dan ckp saya main2 pulak! hahaha...
saya pun sambung ckp kat dia " u mau pakai tudung ini mcm u pakai sajalah, u anggap mcm topi, manyak cantik maaaa...."

" boleh meh saya cina pakai?"

saya angguk dan ketawa tgk dia yg bersungguh minat dgn tudung fareeda.

"kalau u pakai dan u masuk islam lg ramai org suka sama u tau, u putih pakai tudung cantik mesti lg cantik tau"

dia pulak yg ketawa dan kata kalau dia masuk islam nnt dia punya bapak kasi bunuh sama dia! hehehe... saya stop sampai situ saja sebab saya tak mahir nak tarik2 org utk peluk islam...

dan malam nie saya terfikir macam mana cara saya nak belajar tarik org kafir nie peluk islam, adakah tudung fareeda blh dijadikan umpan???

jom sama2 fikir!

salam sayang
NFA

2 comments:

Unknown said...

wah...ini dah baik...hehehe.... membuka mata dan minda baca ni.... mudah-mudahan teruskan menulis ya...

dan terima kasih kerana mengunjungi blog saya... (^_^)

pinkcolour82 said...

owh.....terharu plak dengar ^_^