Sunday, March 22, 2009

harapan di hari convocation

menghitung hari detik demi detik
adakah impian saya akan tercapai?
apakah harapan saya akan terlaksana?
adakah doa saya akan termakbul?
apakah "dia" akan muncul?

saya menanti tarikh 5 april 09 dengan rasa yang bercampur campur
teruja, seronok, gementar, sedih dan macam macam lagi.
saya teruja sebab akhirnya saya mampu untuk menyarung jubah yang tidak semua orang dapat memakainya, saya seronok kerana saya dah buktikan yang saya boleh berjaya dan ada pelajaran walau agak terlewat, saya gementar sebab ini pertama kali saya terima ijazah atas penat lelah saya belajar selama ini dan saya sedih sebab... sebab orang orang yang saya harapkan ada di hari tersebut mungkin tidak akan hadir.
semua macam tak ambil peduli dengan hari tersebut. ( saya kena belajar untuk terima yang saya tak punya keluarga macam orang lain )

cuma satu saja harapan dan perkara yang akan buat saya gembira jika "dia" dapat hadir pada hari tersebut. itulah doa saya, biar lembut hati "dia", biar Allah permudahkan segala urusan "dia" untuk sama sama hadir pada hari tersebut. walau hanya seketika namun saya rasa saya akan gembira dengan kehadiran "dia". buat semua pengunjung blog saya, doakan untuk saya yer? terima kasih...

3 comments:

~tuah.rimbun~ said...

agak puitis kata2 mu...
agak sukar memehami
yg pasti, semoga segala urusan dipermudahkan
dan dapat dirungkai segala kekusutan dan kusut masai silam..
semoga terbaik untuk dirimu..
aku doakan...

Anonymous said...

siapakah "dia" itu?
jeng..jeng..jeng

KeMatZ said...

congrates....