Friday, April 3, 2009

hari tegang 2

hari yang buat hati saya makin tak menentu
jiwa saya makin kacau.
5 April makin hampir,
harapan saya makin pudar.

setiba di kolej sekitar jam 10 pagi saya lihat ramai orang,
depan library, lihat pada wajah saya yakin mereka bukan dari KLMU,
lihat pakcik makcik yang gaya pakaian yang lain dari kebiasaan yang saya lihat
saya tahu ini mungkin ibu bapa pelajar pelajar yang akan grad ahad nanti.

terlihat di pintu library, pendaftaran untuk convo.
saya berbual seketika dengan uncle george (guard) sambil mencari cari kad pelajar saya.
tak ada dalam beg, tak ada juga dalam poket seluar dan tak ada juga dalam beg uncang!
kemana pula hilangnya? saya mula gusar. dalam tu juga ada ic saya dan kad bank saya.

saya beratur juga untuk pendaftaran convo sambil berfikir di mana letaknya kad saya. seingat saya semalam saya letak di dalam beg berserta 2 keping RM 50 dan beberapa keping RM 1. duit ada, kad tak ada. terjatuh ker? di mana? selesai mendaftar dan ambil jubah saya ke kelas, dalam kelas hati tak tenang. tiba tiba terlintas dalam fikiran, terjatuh dalam kereta. habis kelas saya terus ke pekeliling, mengambil kunci kereta dan... memang ia terselit di tepi kerusi. mungkin terjatuh waktu saya angkat beg. hati saya lega namun migrain yang datang. mungkin kerana terlalu risau ic hilang dan bercampur pula dengan angin amarah saya sewaktu di kolej.

dari pekeliling saya terus balik dan cuba untuk tidur lepas makan ubat tahan sakit namun hasilnya tak menjadi, kepala makin sakit. harap harap esok saya ok sebab esok saya sibuk dengan rehearsel convocation di PWTC.

1 comment:

KeMatZ said...

selamat hari konvokesyen....
semoga merayakan... keperitan
belajar selama ini....
dengan senyuman....

tahniah...