Friday, April 3, 2009

hari yang tegang 1

hari yang buat hati saya makin tak menentu
jiwa saya makin kacau.
5 April makin hampir,
harapan saya makin pudar.

hari nie, 3 april seawal jam 10 pagi saya sudah selesaikan
pengambilan jubah dan pengesahan kehadiran untuk convocation day saya.
selesai mendaftar, saya ke tingkat satu untuk mengambil jubah.
melihat lihat pakej pakej gambar yang di tawarkan buat saya teruja.
dari pelbagai sudut. namun saya tidak berniat untuk mengambil pakej yang di tawarkan.
cina perempuan memujuk saya, saya katakan cukup sudah gambar yang akan di berikan oleh pihak kolej. 3 keping! namun apa yang di katakan oleh cina tersebut buat saya angin tiba tiba. hanya dua keping dan bukan tiga keping. dan bila di tunjuk kualiti gambar yang di ambil, memang buat saya rasa "cikai"nya! tanpa frame, tanpa logo dan ianya tak ubah seperti gambar yang kita cuci di kedai.

saya keluarkan surat convo yang di berikan oleh pihak kolej dan tunjuk kan pada cina tersebut tertera mengatakan 3 keping. sekeping 6r dan dua keping 8r. namun seorang cina lelaki mengatakan hanya dua keping saja dan tahun ini tak sama dengan tahun lepas. tahun lepas graduan dapt 3 keping gambar. apa bezanya?

dengan hati yang membara saya ke admin dan bertanya, seperti biasa semua seboleh boleh mahu lepas tangan, saya berjumpa vice presiden dan tak pasal pasal saya bertekak dengan VP hari ini. puncanya? puncanya kerana VP mengherdik saya dengan mengatakan hanya saya saja yang bising pasal gambar sedangkan pelajar lain tak ada pun datang bising bising. jawapan saya mudah! sebab pelajar lain masih tak sedar yang mereka telah di tipu.

RM 110 (pakej kolej) - hanya mendapat sekeping 6r dan sekeping 8r tanpa frame tanpa logo KLMU

RM 150 (pakej kedai gambar) - 2 keping 8r dan sekeping 6r siap frame dan logo KLMU dan 2 keping 6r tanpa frame dan tanpa logo KLMU

bagi pembaca semua, mana satu rasanya yang akan menjadi pilihan? cuma pakej kolej sudah di masukkan sekali dengan kos convocation iaitu keseluruhan berjumlah RM 290. saya merasakan terlalu mahal untuk dua keping gambar yang boleh di kategorikan sebagai "cikai" dengan harga RM 110. saya harap akan ada pelajar yang sedar akan perkara ini.

walau tadi VP menyelesaikan masalah saya dengan mengeluarkan duit poket beliau sendiri supaya saya mendapat gambar seperti apa yang tertulis di kertas, tapi hati saya tetap sakit sebab ada hampir 2000 graduan lagi yang tidak sedar akan perkara ini. kesian mereka kan?

buat VP, saya dah minta maaf dan saya bukan salahkan puan, kelancangan mulut saya menjawab adalah kerana saya tak mahu hak saya di perkotak katik kan. saya tak harapkan puan keluarkan duit poket puan sendiri untuk selesaikan masalah ini, tetapi saya lebih harapkan puan selesaikan masalah ini dengan pihak pengurusan.

Insyaallah, saya akan berjumpa kembali dgn beliau dan memohon maaf sekali lagi kerana saya tahu beliau mungkin pening dengan hal saya tadi. tapi sebagai VP itulah yang harus di hadapi.

1 comment:

Anonymous said...

Cam Poyos Jerk!!! ;)ekekekek