Monday, July 20, 2009

H1N1 aka Selsema Babi

H1N1 : bukan saya takut sangat dengan penyakit tu,
sebab kalau nak mati, tengah tidur pun boleh mati
cuma saya memang cukup terseksa jika demam, selsema, batuk,
ulcer, tonsil, alergic dan migrain menyerang serentak.
di tambah pula dengan sakit datang bulan benar benar menguji saya.

saya cepat marah, saya cepat tersentuh, saya cepat nak menangis dan
saya cepat segala galanya. hampir seminggu saya hanya terlelap
ketika masjid depan rumah mengaji menandakan subuh akan tiba.
masuk kelas dengan mata yang mengantuk dan tubuh yang lesu
betul betul buat saya tak tahu apa yang di ajar dan apa tugasan yang di beri.
sudahnya? sudahnya markah tugasan saya rata rata kurang dari 8/10.

di saat entry ini di tulis pun saya masih lagi terasa seksanya bila mata gatal dan berair gara gara jerebu yang dah hampir 3 minggu melanda negara. saya memang alahan terhadap segala debu, habuk dan asap. kulit gatal gatal, mata gatal gatal dan saya yang memang ada asma ini makin teruk jadinya. kemana mana saja saya pergi inhealer tak lepas.

walau kawan menyakat mengatakan H1N1 saya tak peduli sangat sebab wabak itu datangnya dengan izin Allah dan ianya akan pergi juga dengan izin Allah juga.
makanya : Allah juga yang akan menentukan siapakan umatnya yang akan di berikan dugaan H1N1 itu. so, no big deal kan? moga moga saya beransur sihat...

No comments: